Verzija
4., važi od 06.01.2021.g.
1. Važenje:
Ovi opšti uslovi nabavke (u nastavku:
Opšti uslovi) važe za sve pravne poslove, koje zaključuju društva iz grupe
Impol (u nastavku: naručilac) sa dobavljačima, izvođačima odnosno prodavcima (u
nastavku: isporučilac) za nabavku opreme, materijala, proizvoda ili usluga (u
nastavku: roba odnosno usluga). Ovi Opšti uslovi sastavni su deo svih pravnih
poslova, zaključenih između naručioca i isporučioca. U slučaju razlika između
opštih uslova i odredaba u ugovorima važe odredbe u ugovorima.
Ovi Opšti uslovi imaju prednost u
odnosu na eventualne opšte i posebne uslove isporučioca odnosno isključuju ih.
Opšti i posebni uslovi isporučioca obavezuju naručioca samo u slučaju izričitog
pisanog dogovora.
Isporučilac
može u bilo kom trenutku da se upozna sa Opštim uslovima na internet stranici
naručioca: www.impol.rs.
2. Zaključivanje i izmene pravnog
posla:
Pravni poslovi i njihove izmene
moraju biti zaključeni u pisanom obliku. Eventualne usmene dogovore naručilac
mora da potvrdi u pisanom obliku, inače ne važe.
Isporučilac je dužan da naručiocu u
pisanom obliku potvrdi porudžbinu najkasnije u roku od 7 dana posle prijema
porudžbine. Ukoliko isporučilac ne potvrdi porudžbinu u navedenom roku,
naručilac može da otkaže porudžbinu u narednih 7 dana, inače se porudžbina
smatra primljenom, iako isporučilac nije potvrdio porudžbinu u pisanom
obliku.
3. Cene:
Cene, navedene u određenom pravnom
poslu, fiksne su i obavezujuće i ne mogu se menjati bez pisane saglasnosti
naručioca. U slučaju isporuke aluminijuma cena se određuje u skladu s dogovorom
i dovoljno je da ugovor određuje samo formulu za određivanje odnosno
izračunavanje cene, a ne i krajnju cenu.
Ukoliko određenim pravnim poslom odnosno
ugovorom nije drugačije dogovoreno, važi cena pod uslovima klauzule DDP
(Incoterms 2020).
4. Rok isporuke i ugovorna kazna:
Rok isporuke određen je svakim
pojedinačnim pravnim poslom odnosno ugovorom. Rok isporuke je obavezujući i
može se izmeniti samo pisanom saglasnošću naručioca.
Delimične isporuke poručene robe
dozvoljene su samo uz prethodnu pisanu saglasnost naručioca.
U slučaju kašnjenja isporučioca sa
isporukom robe naručilac ima u skladu sa sopstvenom procenom pravo da otkaže
ugovor bez otkaznog roka ili da isporučiocu obračuna ugovornu kaznu, koja
iznosi 0,5% ugovorne vrednosti za svaki započeti kalendarski dan kašnjenja, ali
ne više od 10% krajnje ugovorne vrednosti. Ako je šteta, koja je nastala
naručiocu, veća od ugovorne kazne, naručilac ima pravo da zahteva i razliku do
potpune odštete.
U slučaju prevremene isporuke
naručilac može da odbije preuzimanje.
5. Ugovorna količina:
Isporuke mogu da odstupaju od ugovorno
dogovorene količine za najviše +/- 2% ugovorno dogovorene količine.
6. Fizičko preuzimanje robe:
Naručilac (osim firme Rondal d.o.o)
vrši prijem robe u svom sedištu od ponedeljka do četvrtka od 6.00 do 15.00
časova, a svakog petka od 6.00 do 13.00 časova; a firma Rondal d.o.o. vrši
prijem robe u svom sedištu svakodnevno od 6.00 do 14.00 časova.
Preuzimanja subotom, nedeljom i
praznicima nisu moguća. Za svako odstupanje od navedenih dana treba dobiti
pisanu saglasnost naručioca.
7. Ambalaža i pakovanje:
Ambalaža i/ili roba moraju biti prihvatljivi
sa aspekta zaštite životne sredine u skladu sa standardima, za šta isporučilac
treba da poseduje ili obezbedi odgovarajuću izjavu o
usklađenosti. Ambalaža ne sme da sadrži teške metale ni opasne hemikalije,
a koncentracija olova, kadmijuma, žive i šestovalentnog hroma u ambalaži ili
ambalažnom materijalu ne sme da prelazi 0,01 % (m/m).
Na zahtev naručioca isporučilac je
dužan da izradi i predstavi predlog pakovanja i etiketiranja, koji naručilac
potvrđuje pre početka isporuka. Isporučilac mora, ako se od strane naručioca ne
zahteva drugačije, robu stručno da zapakuje i obeleži. Odgovornost za oštećenja
robe zbog pogrešne ili nepotpune ambalaže u celini snosi Isporučilac.
8. Dokumentacija za preuzimanje:
Robu treba da prati otpremnica potpisana
od strane isporučioca, a za isporuku sirovine i materijala, gde je za
korišćenje ključan hemijski sastav, obavezno i atest proizvođača. U slučaju da
se određenim pravnim poslom zahteva i dodatna dokumentacija ili uzorci, oni
moraju biti predati zajedno sa robom prilikom preuzimanja iste.
9. Fakturisanje i uslovi plaćanja:
Fakturisanje se vrši po pojedinačnom
pravnom poslu. Svaki račun mora biti izdat u skladu s uslovima svakog
pojedinačnog pravnog posla i uz njega mora biti priložena otpremnica, potpisana
od strane odgovornog lica naručioca koje je robu/uslugu preuzelo. U slučaju
delimičnih isporuka celokupna faktura se može izdati posle izvršene poslednje
delimične isporuke.
Na računu mora biti naveden broj
porudžbine.
U slučaju da je račun, koji isporučilac
pošalje naručiocu, nepotpun ili pogrešan, naručilac će ga odbiti i zahtevati
izdavanje novog, a isporučilac za takav odbijen račun nema pravo da naručiocu
obračuna zatezne kamate.
Uobičajenim načinom plaćanja smatra
se i kompenzacija, asignacija, ustupanje potraživanja, multilateralna
kompenzacija ili drugi ugovorni način plaćanja.
10. Realizacija isporuke - prelazak rizika:
Isporuka, preuzimanje robe i prelazak
opasnosti zavise od dogovorenog pariteta (Incoterms 2020) u pravnom
poslu.
Ukoliko u okviru određenog pravnog
posla nije drugačije dogovoreno, smatra se da je mesto isporuke skladište
naručioca po paritetu DDP (Incoterms 2020). Izuzetno se preuzimanje robe može
izvesti i na drugoj lokaciji, o čemu naručilac prethodno obaveštava isporučioca.
11. Kvalitet:
Isporučilac garantuje za kvalitet
poručene robe. Isporučilac takođe garantuje da su sva dobavljena roba i njeni
delovi originalni i dužan je da poručenu robu dostavi u skladu sa ugovorom i
svom priloženom dokumentacijom (naročito nacrtima i tehničkim opisima robe) i u
skladu sa međunarodnim, nacionalnim i tehničkim standardima. Roba mora imati
uobičajene osobine i osobine za koje su se strane posebno dogovorile, i mora da
odgovara standardnim osobinama robe isporučioca. Ukoliko je isporučiocu
poznato, u koju svrhu će naručilac koristiti robu, ta roba mora imati i osobine
za poznatu primenu.
Isporučilac ne sme bez prethodne
pisane saglasnosti naručioca da izvede nikakvu izmenu na robi odnosno
proizvodu.
Isporučilac mora da ima uspostavljen
sistem za prepoznavanje neusklađenih proizvoda odnosno robe i to tako, da se
proizvodi odnosno roba koja ne ispunjava zahteve kvaliteta naručioca, ne isporučuje
naručiocu. Isporučilac mora da ima uspostavljen i sistem za upravljanje
dokumentima i to tako, da obezbedi upotrebu poslednje važeće tehničke
specifikacije naručioca.
Isporučilac mora da obezbedi da
njegovi zaposleni budu svesni svoje odgovornosti za kvalitet i usklađenost robe
odnosno usluga.
Naručilac može, po prethodnoj najavi,
kod isporučioca da izvede pregled i procenu da li su kod istog obezbeđeni svi
uslovi iz tehničke dokumentacije (PTP). Ukoliko su u vezi sa tim kod
isporučioca otkrivene nepravilnosti i isti ih ni posle upozorenja od strane
naručioca ne otkloni, naručilac može da odstupi od ugovora.
Isporučilac će osigurati pristup
naručiocu, njegovim kupcima i regulatornim organima u odgovarajuća područja
objekata i uvid u relevantne dokumentovane podatke, na bilo kom nivou lanca
snabdevanja.
U slučaju otkrivenih neusklađenosti isporučenog
proizvoda odnosno robe, isporučilac mora da popuni ˝8D report˝ i odmah odnosno u dogovorenom roku
da izvede korektivne mere, akcije i sl. da bi se otklonile
neusklađenosti.
Zbog obezbeđenja kvaliteta, isporučilac
mora da održava i sistem sledljivosti od sirovine do proizvoda.
11a. Posebne odredbe
za isporučioce koji izvode doradu:
Isporučilac, koji izvodi doradu
proizvoda u odnosu na dogovorenu isporuku proizvoda između naručioca i njegovih
kupaca, je u potpunosti odgovoran za dogovoreni kvalitet i usklađenost
isporučenih proizvoda sa specifikacijom, crtežom, 3D
modelom, odnosno uzorkom i posebno garantuje da isporučenim proizvodima, na
kojima je bila izvedena dorada, nije potreban nikakav pregled odnosno
verifikacija od strane naručioca. Isporučilac je u potpunosti odgovoran za
kompletan nadzor kvaliteta, preglede i merenja. Isporučilac je dužan da izvede
merenja na pravilno kalibrisanoj opremi. Isporučilac je obavezan da obezbedi,
da potrebna dokumentacija, kao dokaz o
izvršenim dogovorenim procesima, postupcima postizanja kvaliteta i rada po
dogovorenim specifikacijama, bude na raspolaganju na mestu i u vreme
izvođenja odgovarajućih proizvodnih i/ili nadzornih aktivnosti.
Pre početka proizvodnje i isporuke
proizvoda, isporučilac naručiocu šalje besplatnojedan ili više uzoraka proizvoda, čiju usklađenost sa zahtevima kvaliteta naručilac
mora pisanim putem da potvrdi isporučiocu.
U okviru pregleda robe, naručilac je
dužan da izvrši pregled primljenih proizvoda samo zbog očiglednih grešaka,
transportnih oštećenja i količinske/identifikacione provere na osnovu
dokumentacije za isporuku. Naručilac će obavestiti isporučioca o nedostacima iz
prethodnog stava u roku dva meseca od otkrivanja nedostataka.
Isporučilac se obavezuje, da će
naručioca pisanim putem obavestiti o svim mogućim promenama projekta,
konstrukcije, materijala, specifikacija, proizvodnih procesa i sl. koji mogu da
utiču na kvalitet proizvoda odnosno njihovu upotrebljivost. Pre početka
proizvodnje i isporuke, u skladu sa promenama, isporučilac mora naručiocu
besplatno da prosledi nov uzorak, a naručilac mora isporučiocu pisanim putem da
potvrdi usklađenost uzorka sa zahtevima kvaliteta.
Ako se ustanovi, da isporučeni
proizvodi nisu u skladu sa specifikacijom, crtežom, 3D modelom, odnosno uzorkom
i ako isporučilac ne obezbedi ili ne izvede odgovarajuće aktivnosti da obezbedi
usklađenost u razumnom roku, naručilac može sam, odnosno sa izvođačima po
njegovom izboru, da pregleda, probere ili ponovo obradi gore navedene proizvode
i ima pravo da isporučiocu obračuna sve troškove koji su sa tim u vezi nastali.
Isto tako, naručilac ima pravo da od isporučioca zahteva da izvede odgovarajuće
preglede, prebiranje i preradu proizvoda koji nisu usklađeni, uključujući
proizvode koji su već na zalihama ali je njihova isporuka obustavljena.
Bez obzira na druge odredbe,
isporučilac jemči za kvalitet proizvoda sve do isteka važenja bilo koje
garancije za krajnje kupce robe ili proizvoda, u koje je isporučeni proizvod
ugrađen, a ako je taj rok kraći, onda pet godina od datuma isporuke.
Isporučilac se obavezuje, da će povratiti svu štetu naručiocu u slučaju, kada
bi neko treći, zbog isporuke neusklađenog proizvoda od strane isporučioca, imao
pravo na povraćaj takve štete u tom periodu od naručioca.
12. Reklamacije količina i kvaliteta:
Naručilac se obavezuje da će reklamirati primljenu količinu odmah
prilikom preuzimanja, ali najkasnije u roku od 5 radnih dana posle preuzimanja,
a neodgovarajući kvalitet odmah pošto ga utvrdi, ali najkasnije u roku od 6
meseci posle preuzimanja. Isporučilac mora svaku grešku po primljenoj
reklamaciji da otkloni najkasnije u roku od 30 dana od prijema reklamacije ili
u kraćem roku, ako je tako posebno dogovoreno između isporučioca i naručioca, i
da naručiocu nadoknadi eventualnu štetu (npr. trošak zastoja proizvodnje,
škarta itd.). Sve troškove u vezi s reklamacijom, naročito troškove vraćanja
robe isporučiocu, troškove razmatranja reklamacije, pregleda i testiranja, kao
i troškove isporuke odgovarajuće robe snosi isporučilac.
Naručilac zadržava pravo da u slučaju
neaktivnosti isporučioca ili u hitnim slučajevima utvrđene nedostatke otkloni
sam ili pomoću trećeg lica. Troškove, povezane s tim, u potpunosti snosi isporučilac.
13. Usklađenost sa zakonodavstvom:
Isporučilac garantuje da dobavljena
roba odnosno usluga odgovara svim zakonskim zahtevima koji uređuju kvalitet i
bezbednost robe odnosno usluge.
14. Održivi razvoj
Isporučilac garantuje da u svom
poslovanju posluje etički i da prepoznaje značaj poštenja i integriteta u
poslovanju. Pri poslovanju poštuje odredbe Kodeksa ponašanja isporučilaca Grupe
Impol, te sa smislom poštuje odredbe Kodeksa poslovnog ponašanja grupe Impol i
Politike grupe Impol, koji su dostupni na internet stranici www.impol.rs.
Isporučilac garantuje da poštuje sve
pravne propise, uključujući i konkurentsko pravo.
Isporučilac garantuje da pri
poslovanju ne dopušta korupciju ni mito ili bilo kakve druge nezakonite prakse
na području poslovanja. U svom poslovanju ne sme da zahteva, prima, nudi ili da
dodeli ikakvu neopravdanu korist, ako je u suprotstvu sa moralnim normama, ili
bilo koje druge pogodnosti.
Isporučilac u vezi sa prikupljanjem i
obradom ličnih podataka posluje u skladu sa relevantnim zakonodavstvom na
području zaštite ličnih podataka, gde je to primereno, u skladu sa UREDBOM (EU)
2016/679 EVROPSKOG PARLAMENTA I SAVETA od 27. aprila 2016. o zaštiti fizičkih
lica u odnosu na obradu podataka o ličnosti i o slobodnom kretanju takvih
podataka i o stavljanju Direktive 95/46/EZ van snage (Opšta uredba o zaštiti
podataka - GDPR), sa svrhom zaštite privatnosti fizičkih lica.
Isporučilac poštuje važeće socijalne
i radno pravne propise, uključujući međunarodne standarde na području rada i
Opštu deklaraciju o ljudskim pravima, te ne izbegava da obezbedi prava
zaposlenima tako što zaključuje drugačije oblike rada, koji znače prikriveno
zaposlenje, a naročito da:
- pobrine da su njegovi zaposleni i kandidati za
zaposlenje zaštićeni od diskriminacije, polnog i drugog uznemiravanja i
zlostavljanja na radnom mestu,
- obezbedi da se na posao dolazi i odlazi svojevoljno
te da ne koristi nikakve oblike prisilnog rada ili rada dece,
- poštuje pravo na sindikalnu slobodu i kolektivno
pregovaranje,
- zaposlenima obezbedi plaćen rad, u skladu sa
međunarodnim standardima, važećim zakonodavstvom i kolektivnim
ugovorima,
- obezbedi da radno vreme zaposlenih bude usklađeno sa
međunarodnim standardima, važećim zakonodavstvom i kolektivnim
ugovorima,
- obezbedi higijenske radne uslove,
- obezbedi bezbednu i zdravu radnu sredinu za
zaposlene, saradnike po ugovoru i posetioce te donosi mere za bezbedan i
zdrav rad, u skladu sa važećim zakonodavstvom i relevantnim standardima,
- postupa društveno odgovorno.
|
|
Isporučilac se obavezuje da će
smanjivati uticaje svojih proizvoda i usluga na životnu
sredinu tokom njihovog celokupnog životnog ciklusa.
Isto tako se obavezuje na odgovorno
korišćenje resursa sa svrhom očuvanja prirode i životne sredine te u skladu sa
načelima prava budućih generacija, kao i da će pri svojim postupcima poštovati
važeće zakonske propise i relevantne standarde na području zaštite životne
sredine.
15. Otkazivanje ugovora:
U slučaju da isporučilac bez krivice
naručioca otkaže ugovor i razlog za otkazivanje ugovora nije viša sila (stečaj,
prirodne katastrofe), on je dužan da naručiocu nadoknadi sve troškove zamenske
kupovine. U slučaju otkazivanja ugovora za isporuku aluminijuma isporučilac
mora naručiocu da nadoknadi i razliku između ugovorne LME-cene i tržišne
LME-cene na dan otkazivanja ugovora, ako je ona na dan otkazivanja ugovora veća
od ugovorne LME cene.
Isporučilac je takođe dužan da naručiocu
nadoknadu svu štetu, nastalu zbog otkazivanja ugovora.
Naručilac može da otkaže ugovor bez
otkaznog roka u sledećim slučajevima:
- ako isporučilac kasni s isporukom robe,
- ako roba isporučioca nema dogovoreni kvalitet odnosno
ima stvarne greške, a isporučilac iste ne otkloni u roku od 30 dana
posle prijema reklamacije odnosno u kraćem roku, koji je posebno
dogovoren između naručioca i isporučioca,
- ako je očigledno da isporučilac neće moći
blagovremeno da ispuni svoje obaveze.
|
|
16. Prenos ugovora i ustupanje potraživanja:
Isporučilac ima pravo da prenese ili
ustupi pravni posao i/ili bilo koje pravo, uključujući potraživanja i obaveze
po pravnom poslu, na treće lice pod uslovom, ako prethodno dobije pisanu
saglasnost naručioca.
17. Opšti uslovi rada u pogledu usluga:
Sa izvođenjem radova može se početi tek
posle prethodnog dogovora sa odgovornim rukovodiocem procesa kod naručioca.
Izvođač je dužan da poštuje zakonodavstvo u državi sedišta naručioca i sva
uputstva, primljena od strane naručioca. Poslove mogu da obavljaju samo
zaposlene osobe izvođača, osposobljene za te radove, ili odgovarajuće
osposobljeni podizvođači.
18. Bezbednost i
zdravlje na radu:
Izvođač usluge odgovoran je za
bezbednost i zdravlje na radu lica, koja za izvođača izvode usluge za naručioca
po bilo kom osnovu. Izvođač se obavezuje da će poštovati zakonske obaveze
i principe bezbednog rada. Obaveza Izvođača je da obezbedi da sva lica koja
izvode usluge budu osposobljena za bezbedan rad, da poseduju važeće lekarske
izveštaje za specifične radne aktivnosti (rad na radnom mestu sa povećanim
rizikom, rad na visini, rukovanje opremom…), da poseduju svu potrebnu ličnu
zaštitnu opremu, a da mašine i oprema za rad koju koristi bude pregledana i
ispitana i da poseduje važeći dokument o tome (stručni nalaz, sertifikat…).
Izvođač mora na odgovarajući način da obezbedi i obeleži područje rada.
Prilikom izvođenja radova na visini izvođač mora da spreči kretanje lica ispod
područja rada, da područje obezbedi na odgovarajući način i da obezbedi
bezbedno podizanje i prenošenje tereta. Posle izvršenog posla izvođač mora da
ukloni sve oznake, da očisti područje, da montira funkcionalne sigurnosne
uređaje i zaštite, a u slučaju intervencija na električnim uređajima mora da zatvori
i zaključa vrata ormara sa osiguračima. U slučaju da se rad izvođača
usluge obavlja na zajedničkom radnom prostoru sa Naručiocem ili drugim
izvođačem usluga, izvođač usluge zajedno sa Naručiocem i drugim izvođačima
usluga na zajedničkom radnom prostoru potpisuje Pisani sporazum o sprovođenju
zajedničkim merama za obezbeđivanje bezbednosti i zdravlja na radu svih lica na
zajedničkom radnom prostoru, čiji predlog je objavljen na internet stranici www.impol.rs.
19. Oblast zaštite životne sredine:
Isporučilac garantuje da isporučena
roba odgovara svim propisima iz oblasti zaštite životne sredine i zaštite zdravlja,
koji su na snazi u Republici Srbiji, EU i SAD.
Isporučilac je odštetno odgovoran za
eventualnu štetu, koja bi mogla na bilo koji način nastati naručiocu zbog
isporučene robe koja nije prihvatljiva sa aspekta zaštite životne sredine ili
zbog neodgovarajuće odnosno neadekvatne ambalaže.
Isporučilac se obavezuje da će pri
isporuci poštovati zahteve Zakona o hemikalijama (“Sl. gl. RS” br. 36/2009,
88/2010, 92/2011,93/2012 i 25/2015), Pravilnika o klasifikaciji, pakovanju,
obeležavanju i oglašavanju hemikalije i određenog proizvoda u skladu sa Globalno
harmonizovanim sistemom za klasifikaciju i obeležavanje UN (CLP GHS Pravilnik)
("Sl. gl. RS", br. 105/2013, 52/2017 i 21/2019.) i Uredbe (EU) br.
1907/2006 Evropskog parlamenta i Saveta od 18. decembra 2006. o registraciji,
evaluaciji, autorizaciji i ograničenjima hemikalija (REACH).
Isporučilac se obavezuje da prilikom
prve isporuke naručiocu dostaviti važeći bezbednosni list na srpskom jeziku
izrađen u skladu Pravilnikom o sadržaju bezbednosnog lista (Sl. gl. RS br.
100/2011), a nakon toga i sve naredne
ažurirane verzije, gde je to primenljivo.
Isporučilac se takođe obavezuje da će
prilikom svake prve isporuke i prilikom svake naredne izmene naručiocu
dostaviti tehnički list odnosno tehničko uputstvo na srpskom jeziku, koje
sadrži uputstvo o korišćenju i pripremi opasne hemikalije. Isporučilac se
obavezuje da će, tamo gde je to potrebno, prethodno registrovati sve hemikalije
ili hemijske supstance.
Isporučilac garantuje da nabavljena
roba ne sadrži konfliktne minerale - zlato, kalaj, tantal i volfram koji potiču
iz područja pogođenih konfliktima i područja sa visokim rizikom.
Domaći isporučioci
su dužni da besplatno preuzmu ambalažni otpad od isporučene robe, na zahtev
naručioca, u skladu sa Zakonom o ambalaži i ambalažnom otpadu (Sl. gl. RS br.
36/2009 i 95/2018).
Sve
vrste otpada koji nastanu prilikom izvođenja radova, izvođač mora da sakupi i
zbrine u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom (Sl. gl. RS br. 36/2009, 88/2010,
14/2016 i 95/2018).
U toku
izvođenja radova na lokaciji naručioca, isporučiocima je zabranjeno ispuštanje neprečišćene otpadne vode u
kanalizaciju. Sa otpadnim vodama se mora postupati u skladu uputstvima
naručioca i zakonskim propisima R. Srbije.
Izvođači
su dužni da bezbedno koriste opasne hemikalije, kao i da preduzimu mere za
sprečavanje nastanka hemijskog udesa.
Isporučilac
garantuje da radioaktivnost isporučene robe, u pogledu jačine doze
jonizujućeg zračenja na površini pošiljke, ne prekoračuje vrednost koja je za
20 % veća od prirodnog nivoa zračenja na lokaciji isporučioca. Isporučilac
garantuje da isporučena roba ne sadrži radionuklide iznad
propisanih granica i ne sadrži radioaktivne izvore, shodno važećim propisima
R. Srbije.
20. Intelektualna svojina i poslovna tajna:
Isporučilac
je dužan da zaštiti naručioca od zahteva trećih lica, koje bi ta lica
ostvarivala u vezi sa predmetom porudžbine, koji je isporučen od strane isporučilaca,
zbog kršenja prava industrijske svojine (patent, model, licenca, marka) i da u eventualnom
sporu štiti njegove interese i da mu nadoknadi svu nastalu štetu (troškovi
pre parnice, parnični troškovi, obaveza plaćanja odštete koju bi morao da
plati naručilac i sl.). Isporučilac je dužan da
kao poslovnu tajnu čuva sve podatke i isprave, koje mu je dostavio naručilac
za izvršenje posla. Sva dokumentacija (crteži, tehnička dokumentacija, nacrti
uključujući modele i uzorke, šablone itd.), koju je isporučilac dobio od
naručioca, ostaju u vlasništvu naručioca. Na zahtev naručioca isporučilac je
dužan da pomenutu dokumentaciju vrati naručiocu. Nije dozvoljeno prosleđivati
ili umnožavati navedenu dokumentaciju i dozvoljeno je koristiti je samo u
svrhu realizacije dogovorenog posla. Za čuvanje poslovne tajne se, pored ovih
opštih uslova nabavke, koristi i sporazum o zaštiti poverljivih informacija.
U slučaju neusklađenosti između opštih uslova i sporazuma, koriste se odredbe
sporazuma.
21. Čuvanje dokumentacije:
Isporučilac
je dužan da svu dokumentaciju u vezi sa pravnim poslom sa naručiocem te u
vezi sa dobavljenom robom naručiocu čuva još 25 godina od dobavljanja robe,
osim ako nije naročito određeno drugačije.
22. Podizvođači
Isporučilac
se obavezuje da će sve zahteve i obaveze, koji proizlaze iz ovih Opštih
uslova i pravnog posla sklopljenog između njega i naručioca, preneti i na
svoje podizvođače.
23. Pravo i nadležni sud:
Ugovorne
strane (naručilac i isporučilac) će pokušati sve sporove da reše sporazumno.
Ukoliko sporazum ne bi bio moguć, za rešavanje sporova između strana nadležan
je stvarno nadležni sud po sedištu naručioca.
U
pravnim poslovima sa međunarodnim elementom je pravo, koje je merodavno za regulisanje
odnosa između naručioca i isporučioca, pravo države, u kojoj naručilac ima
sedište, pri čemu je izričito isključena primena odredaba međunarodnog
privatnog prava i odredaba Konvencije UN o ugovorima o međunarodnoj prodaji
robe (Bečka konvencija o međunarodnoj prodaji robe – CISG).
|
|
24. Završne odredbe:
Eventualno
nevaženje pojedine odredbe Opštih uslova ili pravnih poslova ne utiče na
nevaženje preostalih odredaba i Opštih uslova i/ili pravnih poslova, u koje su
uključeni ovi Opšti uslovi.
Ovi opšti
uslovi napisani su na slovenačkom, hrvatskom, srpskom i engleskom jeziku. U
slučaju nejasnoća ili neusklađenosti za tumačenje i objašnjavanje koriste se
Opšti uslovi na slovenačkom jeziku.
Opšti uslovi i trenutno važeće izmene
počinju da važe sa danom objavljivanja na internet stranici naručioca –
www.impol.rs. Opšti uslovi važe na neodređeno vreme odnosno do njihove izmene.
Isporučilac je dužan da pre zaključivanja ugovora proveri važenje Opštih uslova
i da prati njihove eventualne izmene na internet stranici
naručioca.
Datum objave na internet
stranici: Sevojno 27.04.2021. godine